مدارس

9 آذر, 1394
مدیریت زمان | روانشناسی دات کام | روانشناسی برای همه

مدیریت موفق زمان

ازنظر مدیریت زمان کارها به چند دسته تقسیم می‌شوند: ۱- کارهای مهم و فوری: کارهایی هستند مه هم مهم هستند و هم باید با فوریت آنها […]
8 آذر, 1394
تن آرامی | هنردرماني | روانشناسی برای همه

تن آرامی یا ریلکسیشن (Relaxation) و تاثیر آن در مطالعه موفق

همان طور که خود شما می دانید، هیچ چیز به اندازه آرامش در تمرکز فکر نقش مؤثر ندارد. هرچه آرامش جسمی و ذهنی شما بیشتر باشد، […]
7 آذر, 1394
تنبلی | روانشناسی دات کام | روانشناسی برای همه

علت های اهمال کاری ، تعلل ورزیدن ، تنبلی ، تعویق انداختن

از نظر روانشناسی اهمالکاری یعنی به آینده محول کردن کاری که تصمیم به اجری آن گرفته‌ایم. گاهی فرد بدون علت کاری را به تأخیر می‌اندازد، یا […]
6 آذر, 1394
اضطراب | روانشناسی دات کام | روانشناسی برای همه

اضطراب امتحان و راه های مقابله

اضطراب امتحان و راه‌های مقابله با آن مقدمه آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که چرا از امتحان می‌ترسید؟ آیا تا بحال به صورت عمیق به این […]
27 مهر, 1394

دامهایی که والدین در آن‌ها گرفتار می شوند

آیا اغلب از رفتار فرزند خود خشمگین، شرمنده یا خجل می شوید؟ آیا متوجه شده اید که فرزندتان اغلب شما را عصبانی می کند یا اینکه […]
3 مرداد, 1394
مشاوره انتخاب رشته کنکور 94 | روانشناسی دات کام | روانشناسی برای همه

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 94

مشاوره انتخاب رشته کنکور 94 | روانشناسی دات کام | روانشناسی برای همه
29 خرداد, 1394
بازی بی سر و صدای آپارتمانی | روانشناسی دات کام | روانشناسی برای همه

10 بازی بی سر و صدای آپارتمانی

بازی بی سر و صدای آپارتمانی | روانشناسی دات کام | روانشناسی برای همه
24 خرداد, 1394
آلبرت بندورا (albert-bandura)

مقاله ای درباره آلبرت بندورا

آلبرت بندورا در چهارم دسامبر 1925 در کانادا دیده به جهان گشود. تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه کلمبیا آغاز کرد و به سال 1949 موفق به دریافت درجه کارشناسی ارشد شد. در دانشگاه آیوا ادامه تحصیل داد و در سال های 1951 و 1952 به اخد درجات کارشناسی ارشد و دکتری نائل آمد. از آن پس، کار راهه های متنوعی را در پی گرفت که وجه مشترک همه آنها علم روانشناسی بود. (فرهاد ماهر ص7)
23 خرداد, 1394

اضطراب امتحان

اضطراب امتحان نوعی اضطراب عملکرد است که با ترس از تحت قضاوت قرار گرفتن توسط دیگران در ارتباط است(به لک، 2005، 42). اضطراب فردی است. در بعضی دانش آموزان باعث افزایش انگیزش و در بعضی دیگر سبب کاهش آن می شود( پکران، 2006).
9 فروردین, 1394
روان‌شناسی مدرسه چیست؟ | روانشناسی دات کام

روان‌شناسی مدرسه چیست؟

روان‌شناسی مدرسه چیست؟ روان‌شناسان مدرسه در داخل سیستم آموزشی کار می‌کنند و به دانش‌آموزان در زمینه‌های هیجانی، اجتماعی و تحصیلی کمک می‌کنند. هدف روان‌شناسی مدرسه، همکاری با اولیاء، معلمان و دانش‌آموزان در جهت ایجاد یک محیط آموزشی سالم با تمرکز بر نیازهای دانش‌آموزان است. روان‌شناسی مدرسه یک حرفه نسبتاً جدید است. انجمن ملی روان‌شناسی مدرسه (NASP) در آمریکا در سال 1968 تأسیس شد و این رشته به طور رسمی به عنوان یک تخصص دکتری توسط انجمن روان‌شناسی آمریکا (APA) شناخته شد. در سال 2002، روان‌شناسی مدرسه یکی از 10 «حرفه داغ» (یا پرمتقاضی) در آمریکا بوده و تقاضا برای روان‌شناسان مدرسه همچنان رو به افزایش است.
12 اسفند, 1393
نوروفیدبک-1 | روانشناسی دات کام

برخی از بیماری های قابل درمان با نوروفیدبک

برخی از بیماری های قابل درمان با نوروفیدبک اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه (ADHD): این اختلال در کودکی آغاز می شود و با علائمی مانند بی قراری، بی توجهی، تکانشی بودن، عدم تمرکز در درس یا تکالیف، حواس پرتی و فعالیت زیاد و شلوغی همراه است. این اختلال می تواند باعث افت عملکرد تحصیلی و نمرات بد در مدرسه، رابطه بد کودک با اطرافیان و دوستان، عصبانیت کودک و ناتوانی وی در انجام تکالیف و وظایفش شود. درمان سنتی بیش فعالی استفاده از داروهای محرک (مانند ریتالین) می باشد. این داروها تا وقتی که مصرف می شوند موثرند اما با قطع مصرف ممکن است بیماری عود کند. بعلاوه استفاده صرف و طولانی مدت از این داروها ممکن است عوارض جانبی بر کودکان داشته باشد که می توان به سردرد، تهوع، بی خوابی و از همه مهمتر ایجاد وقفه در رشد کودک اشاره کرد. درمان نوروفیدبک هیچ یک از عوارض ذکر شده را ایجاد نمی کند بلکه با عوارض مثبتی همچون بهبود خلق کودک و کاهش پرخاشگری همراه است. بعلاوه تاثیر درمان نوروفیدبک طولانی است و حتی پس از اتمام درمان نیز ماندگار می باشد.
12 اسفند, 1393
نوروفیدبک-2 | روانشناسی دات کام

نوروفیدبک چیست؟

نوروفیدک چیست؟ نوروفیدبک روشی کاملا بدون درد و بی ضرر است که بر اساس آن سه الکترود به سر مراجع متصل می­شود و اطلاعات دریافتی از مغز توسط یک کامپیوتر با دو مانیتور جداگانه در اختیار بیمار و درمانگر قرار میگیرند و بدین نحو فرایندهای غیر ارادی مغز برای بیمار و درمانگر از طریق دیدن آنها در مانیتور ممکن می­شود. بر اساس اختلال فرد و پروتکل درمانی مربوطه و از طریق ارائه تقویت های دیداری و شنیداری به فرد برخی از امواج مغزی افزایش یافته و برخی دیگر کاهش می یابد.